کد خبر: ۱۶۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
 فرماندار زرین‌دشت: 

 زندگی عزتمندانه مهم‌ترین پیام قیام حسینی است

 فرماندار زرین‌دشت گفت: زندگی عزتمندانه یکی از مهم‌ترین پیام‌های قیام حسینی است، عدم‌پذیرش ظلم و قیام علیه ظالم یکی از درس‌های مهم قیام عاشورا است.

رسول بهمنی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مهم‌ترین علت حضور حماسی و باشکوه مردم در پیاده‌روی اربعین دلدادگی و عشق به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دانست و گفت: این حضور حماسی نشان‌دادن اتحاد، شکوه اسلام به مردم جهان است.

وی افزود: علت گسترش فرهنگ در جهان را باید در عمل مخلصانه امام حسین (ع) جستجو کرد، اگر فردی عمل خویش را خالصانه برای خدا انجام داد بی شک اثرش عالمگیر خواهد شد.

فرماندار زرین‌دشت با اشاره به حضور میلیونی زائران در حماسه اربعین حسینی، مطرح کرد: مردم دنیا با دیدن تصاویر خیل عظیم و میلیونی مردم در پیاده‌روی اربعین برایشان سؤال پیش آمد که این حسین (ع) چه شخصیتی هست که بعد از ۱۴۰۰ سال مردم این‌گونه برای ایشان بی‌تاب هستند.

 زندگی عزتمندانه مهم‌ترین پیام قیام حسینی است

بهمنی با تأکید بر اینکه همه ما موظفیم به حضرت سیدالشهدا (ع)، چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی اقتدا کنیم، بیان کرد: نکته مهم در تاسی به آقا اباعبدالله الحسین (ع) این است که ما هم تمام تلاشمان را انجام دهیم که تمام کارهایمان خالصانه برای رضای خدا انجام دهیم.

وی ضمن اشاره به اینکه زندگی عزتمندانه یکی از مهم‌ترین پیام‌های قیام حسینی است، تصریح کرد: عدم‌پذیرش ظلم و قیام علیه ظالم یکی از درس‌های مهم قیام عاشورا است.

فرماندار زرین‌دشت آثار مهم حماسه اربعین بیداری مردم را گسترش فرهنگ زندگی عزتمندانه و مبارزه با ظلم و ظالمان عالم دانست و گفت: آشنایی با وجود مقدس حضرت امام حسین (ع)، باعث تغییر در مسیر زندگی افراد شده است.

بهمنی ادامه داد: مغناطیس وجودی امام حسین (ع) باعث جذب قلوب شده و مسلمان از تمام مذاهب زیر پرچم حسینی همدلانه و متحد در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی زندگی عزتمندانه را با یکدیگر تمرین می‌کنند که این مهر و محبت و همدلی که در مسیر پیاده‌روی وجود دارد بی شک یکی از آثارش اتحاد در جهان اسلام خواهد بود.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان